Wednesday 19 March 2008

Newcastle - Mourne Mountains

A vasárnapi programom:
A városka Newcastle (nem az, amelyiknek a hires focicsapata van, hanem egy másik), a háttérben pedig a Mourne hegység legmagasabbika (850 m). Annak a tetejére másztam fel. Nem téved az, aki úgy látja, hogy hó van a csúcson :)

Newcastle egy tengerparti üdülőváros, van egy menő golfpályája, ahova helikopterrel érkeznek a multimilliárdosok.
Ezenkivül a parton van egy nagy gömbje:
Miközben a gömböt fényképeztem egy öreg görbebotos bácsi közeledett, s megszólitott:
- Can you see the Island of Man? (látod az Island of Man szigetet?)
Kicsit forgattam a fejem, nem tudtam merre keressem. Megmutatta. Tényleg a léthatáron nagyon halványan látszott a sziget két hegycsúcsa.
- Yes.
-This is a sign of storm! (Ez a vihar egy jele)
És továbbment.



Ennek nem örültem. Az ilyen időjoslatoknak általában jobban hiszek, mint a Yahoo vagy BBC weathernek, de most reméltem, hogy a bácsinak nincs igaza. Vagy legalábbis nem az elkövetkező pár órában lesz a vihar.

Az út első szakaszát egy patak mentén egy erdőben kellett megtanni.


Az alábbi képen egy jégház (Ice House) látható. Élelem hűtésére használták.


Ice house
Nem irigyelem azokat akik ide kellett járjanak a "hűtőszekrényhez".
Az út végső szakasza nagyon meredek volt. Még ma is intenziv izomlázam van a vádlimban. A képen látható kőfal 30 km hosszú. Nem tudom ki volt képes ilyet épittetni, és hogy kik voltak képesek megépiteni, de az biztos, hogy nagyon jól véd az állandó eszméletlenül erős, hideg széltől. A fal épitése 12 évig tartott.
30 km hosszú kőfal szeli át a Mourne hegységet
Egy kép a hóban, majd mentem tovább:
A csúcson a fal 90 fokos fordulót vesz. Egy létrán át lehet mászni, ezt meg is tettem. Ami a fal túloldalán volt azt képtelen vagyok leirni. Nagyo erős, nagyon hideg szél, de a kép magáért beszél:


Készitettem pár képet a tengerről és az öbölről, aztán gyorsan visszahúzódtam a fal menedékébe.


A kilátás csodálatos.

Jó kis kiruccanás volt.

No comments: