Wednesday 12 March 2008

Antrim

Vasárnap nyugis napnak sikeredett. 11-ig aludtam, majd az 1 órakor induló vonattal elmentem Antrimba. Egy kellemes vasárnap délutáni séta után pedig vissza Belfastba.
Antrim egyik látványossága a kerek torony (Round tower). Az állomásról kilépve ezt kezdtem keresni. Nagyjából tudtam, hogy merre lehet, de nem volt teljesen egyértelmű. Az utcán egyetlen családdal találkoztam, meg is kérdeztem, hogy merre kell mennem, de hát szlovákok voltak, és nem tudták... Igazából nem voltam tőle messze, de ezek a tornyok olyan sunyik, hogy elbújnak egy fa mögé:

Egy közelebbi kép:

Round Tower


A torony mellett van a boszorkánykő. Nevét onnan kapta, hogy a monda szerint templomot akartak ide épiteni. Egy nő úgy fejezte ki a nemtetszését, hogy kiugrott a toronyból, ráesett a kőre és benne maradt a könyökének és térdének a nyoma.


Boszorkánykő


Van a városban egy szép nagy park - vizzel, kis tóval, diszparkkal:





Antrimet a "Six Mile Water" nevű folyó szeli át, ami aztán a sziget legnagyobb tavába, a Lough Neagh-be ömlik. Ebből a tóból származik a környék ivóvizének nagy része. Épp ezért elég nagy probléma, hogy mint utólag kiderült az egész tó magánkézben van. Egy lord a tulajdonosa, aki (sokak örömére) pár éve eltűnt.


Az öbölben etetik a vizimadarakat

Lough Neagh

1 comment:

Anonymous said...

Mennyi sok szép pipi uszkál abban az öbölben. Mit is vacsoráztál a kellemes kis séta után?