Sunday 16 March 2008

Dublin

Szombat reggel úgy keltem fel, hogy Newcastle-be indulok a Mourne hegyekbe. De kinéztem az ablakon és nagyon rossz idő volt. Összefüggő se vége se hossza felhő és eső. Elkészitettem a szendvicseket, majd újból kinéztem. Világossá vált, hogy ilyen időben nem lehet hegyet mászni. Rövid elmélkedés után úgy döntöttem, hogy felcserélem a szombati é vasárnapi programot. Úgyhogy Dublinba megyek. Mivel semmit nem tudtam Dublinról, ezért rekord idő alatt (kb 10 perc) utánanéztem. Rákerestem a látványosságokra, közben Google Earth-el mindent lokalizáltam, egy papirra jegyzeteltem keveset, majd indulás. Azt a papirt érdemes lenne megnézni, kár hogy teljesen szétázott.
Szóval Dublin. Egész nap szüntelenül esett az eső. Sikerült is jó alaposan bőrigázni. Ilyen körülmények között sajnos nem volt kedvem nagyon húzni az időt, összesen kb 3 és fél órát töltöttem a városban. Amiket láttam:

Trinity College - egyetem és minden ami hozzá tartozik. Egy egész egyetemi komlexum.
Bank of Ireland:
Irországban a hivatalos nyelv az angol és az ir. Irül az emberek nagyon keveset, max pár szót tudnak. Viszont minden két nyelven van kiirva, és a mindenkori kormány nagyon küzd azért, hogy az emberek megtanuljanak irül.

A városháza:

Dublin Castle:
Christ Church Cathedral - anglikán katedrális:


St. Patrick Cathedral - katólikus templom. Szent Patrick az irek védőszentje. Március 17.-én (holnap- vagy inkább ma) van az ünnepe. Irországban és Észak-Irországban hivatalos munkaszüneti nap. Mi nem kapjuk meg szabadnak, mert az anyacég angol...


A templomhoz tartozik egy szép kis park:


A város legszebb és legnagyobb parkja: Stephen's Green. Gyönyörűen rendbe van téve, és tele van szebbnél szebb virágokkal:



A park és a Trinity College között helyezkedik el a Grafton street. Leginkább talán a Váci utcához tudnám hasonlitani. Tele van emberekkel, és márkaüzletekkel.
Utóljára, de egyáltalán nem utolsó sorban a város jelképe: Molly Malone. Az alábbi dögös csaj egy halárus lány. Egy dalt is irtak róla, s ez lett Irország nem hivatalos himnusza.


Ennyi fért bele Dublinba bő három óra alatt. Pedig megérdemelne több időt is egy szép napsütéses napon. Nyüzsgős, lüktető szép város. Valamikor szivesen visszamennék alaposabban szétnézni (Guiness múzeum, stb)
S ha valaki teljesen, sőt egészen véletlenül jövő hétvégén Dblinban jár, hát akkor sokkal szebb időt kivánok nektek!

No comments: