Friday 8 February 2008

Repülés - második felvonás

Az angliaiak furcsa emberek. Furcsa szabályaik vannak, amelyekhez szigorúan tartják magukat. Azt hiszem többször fogok anomáliákról irni (ha jól tudom a szó jelentése: látszólagos ellentmondás). Az első, amivel találkoztam, az a reptéri kézipoggyász-ellenőrzés. A kézipoggyászom egy hátitáskából állt, amelyikbe bele volt gyúrva a laptoptáska, egy esernyő, szendvics, alma, keksz, és kéziszótár, és nagy nehezen belenyomva az irataimat tartalmazó kisebb váltáska. Jól meg volt tömve... Mielőtt az ellenőrzési ponthoz értem hatalmas táblákon hatalmas feliratok:
  • csak egy csomagod lehet
  • a laptop legyen külön
  • nem lehet nálad több, mint 100 ml folyadék, stb

A feliratok alapján úgy döntöttem, hogy a laptoptáskát kiszedem a hátizsákból. Kiszedtem, mentem a jegyellenőrzéshez. "One bag!" Erre én: hogy de hát ez laptop. "Only one bag please!" Félreállok a sorstársaimmal együtt (ha jól láttam valaki meséskönyveket kellett otthagyjon, mert nem fért be...). Nagy nehezen laptop vissza. Megvolt a jegyellenőrzés, jön az átvilágitás. Na, itt laptopot ki, minden táskából, azt elvitték egy külön röntgengéphez. Majd visszahozták, mondták nyissam ki, és ezután ismét megröntgenezték. Visszapakolásnál lettem mérges, de aztán hamar elmúlt.

Ha valaki megkérdezné, hogy mi a különbég a Wizzair és EasyJet között, akkor azt mondanám, hogy a Wizzair-nél a stewardess-ek csinos fiatal lányok, az EasyJet-nél pedig idősebb nők. De még senki nem kérdezte meg. :)

Megérkeztem Belfastba. Térjek lassan át a földre.
Kellemes meglepetés ért. Az emberek türelmesen sorban álltak a taxiért. Nem volt farkastövény, nem volt aki-kapja-marja játék. A taxik lassan érkeztek, az emberek türlmesen vártak. Én is. 30 mérföld a lakásig - közben a taxissal sikerült elég normálisan beszélgetni.


Zárójel: ma munkából hazamenet egy mikrobusz, vagy inkább duba közeledett - leengedett ablak és ismerős hangok szűrődtek ki belőle. UK rendszám Nem angolok és nem irek voltak. Jó hangosan ment a zene. Közelebb ért, és felismertem: MANELE. itt is. Pont, zárójel bezárva.

No comments: