Sunday 31 August 2008

Krk

Horvátország egyik legnagyobb szigetén, Krk-n töltöttünk el 4 csodálatos napot.
Ez végülis az Adriának a hozzánk legközelebb levő pontja - Szatmárnémetiből kb. 850 km és szinte végig autópálya.
Terveink szerint kempingben sátoroztunk volna, de végül hozzáférhető árban találtunk apartmant Njivice nevű településen, igy ott szálltunk meg. A tenger fantasztikus: csendes, meleg és kristálytiszta. Körülbelül 10 m mélységben levő tengerfeneket is úgy lehet látni, mintha kézzel elérhető lenne.

A városkák is nagyon szépek, kis szűk utcák, néhol csak oldalazva fértem át :)

A part mindenütt kavicsos, mezitláb kezdetben kellemetlen, de idővel meg lehet szokni. Akinek nincs kedve megszokni az vásárolhat spéci cipőt, amivel úszni is lehet.

A kb. 30 km hosszú szigeten a következőket láttuk:

Njivice
Itt volt a szállásunk, és nagyon jó part

Krk
A sziget "fővárosa" és egyben legnagyobb városa. Van egy óvárosi része, fallal körülvéve kicsi szűk utcákkal é sok árussal. A part szépen ki van alakitva strandolásra. Sziklákon vannak lebetonozott részek, ahová a plédet ki lehet teriteni.

Baska
Egy déli település. A part nagyon zsúfolt, alig lehet 2 fekvőhelyet kapni. Az egész szigeten csak itt láttunk hullámokat, de azért lehetett úszni. A település egyik fő bevételforrása a parkolás lehet, mivel nem lehet ingyenes parkolóhelyet találni. 1 óra parkolásért 6 kúnát kérnek (kb. 3 lej).

Dobrinj
Nem tengerparti település, de érdemes egyet sétálni, mert szép régi városka a hegyekben.
Vrbnik
Keleti parton, bortermő vidéken levő település.

Helyi specialitás a Zlahtina nevű fehérbor. Nagyon finom, pont mint a fügepálinkájuk :)
Amit feltétlenül látni kell, és nem szabad kihagyni (szerencsére felhivták rá a figyelmünket) az Punat-tól kb 5 km-re található. Az autót az országóton kell hagyni és párszáz métert le kell sétálni a meredek sziklás oldalon. Igy lehet lejutni a legszebb öblökbe. Egymás mellett 3-4 kristálytiszta nagyon jó vizű öböl.

Biserujka cseppkőbarlang
A barlang nem túl nagy - kb 100 m bejárható. Nevét egy legendából kapta - állitólag kincs volt elrejte a barlangban. Sajnos fényképezni csak vaku nélkül lehetett

Sokan azt mondják, hogy elég egyszer elmenni Horvátországba. Ha lehetőségem lesz rá én még szivesen visszamegyek.

3 comments:

Anonymous said...

cucc

Zsu said...

nagyon szuper helyek!!! jo h eljutottatok ti is horvatorszagba, nem szabad kihagyni ;)

"A városkák is nagyon szépek, kis szűk utcák"... mintha a sajat blogomat olvasnam ujra :) de telleg igy van, csodalatos, mesebeli varoskak - asszem a kikotovarosoknal speci szukek az utcak, biztonsagi szpt.bol: nehezebb volt megtamadni, konnyebb volt vedeni, stb.

tegyel fel tobb kepet! :)

Karbert said...

Nem csak a kikötővárosokban voltak szűkek az utcák. Mi azt a magyarázatot találtuk, hogy igy árnyékot tartanak egymásnak a házak, mert amúgy veszettül meleg van.
A használható képek mind fent vannak picasa-n. Elvoltunk a vizzel, a sok fotó elmaradt :)